Zdrowe ciasteczka owsiane

niedziela, 24 stycznia 2016
Trafił mi w ręce bardzo fajny przepis na zdrowe ciastka.

Składniki:
- 2 dojrzałe banany lub jabłka,
- 1,5 szkl. płatków owsianych górskich,
- 4 kostki gorzkiej czekolady,
- garść orzechów,
- 1 łyżka miodu,
- 1 płaska łyżeczka cynamonu.

Przygotowanie:
Orzechy drobno posiekajmy i zmiksujmy z bananem (jabłkiem) i czekoladą. Dodajmy resztę składników. Uformujmy małe ciasteczka, posypmy cynamonem i pieczmy w piekarniku nagrzanym do 180 st. C przez około 15 minut, do zarumienienia.
(Za: "Rewia").



Komentarz:
Orzechy rozbiłam w moździerzu, bo przy małych dzieciach lekarze najbardziej każą uważać na orzechy właśnie  ze względu na ryzyko zadławienia. Czekoladę drobno posiekałam, pewnie można też zetrzeć na tarce, ew. roztopić. Cynamon dałam do środka, bo jak czytam, to od razu działam, a pisało, żeby dodać resztę składników, to dodałam ;) Wyszły super. Odrobinkę za mocno przyrumienione (na drugi dzień już trochę wyschnięte), kolejny raz wstawię na krócej (wszystkie składniki są jadalne na surowo, więc nie ma ryzyka, że jak wcześniej wyciągniemy, to będą zakalcowate).


Ciasteczka są zdrowe, nie mają mąki, cukru i masła. Tylko trochę naturalnych węglowodanów z bananów i miodu. Z racji miodu dobre od ok. roku. Ale zawsze miód można zastąpić np. syropem klonowym. Potencjalne alergeny: kakao, miód, orzechy.

0 komentarze

Prześlij komentarz