5 korzyści dziecięcego podróżowania

niedziela, 12 sierpnia 2018

Mamo, wiem, że czasem nie chce Ci się ruszyć z domu, ale posłuchaj, ile korzyści płynie ze wspólnego podróżowania ze mną.


1. Otwieram się na piękno.

Jeszcze nie potrafię nazwać, co jest piękne a co nie, co jest spójne, a co zgrzyta. Czasem ubiorę się w całkowicie niepasujące ubrania kolorem lub stylem. Ale powoli uczę się różnych kanonów piękna. Widzę zamki o symetrycznych wieżach, widzę mozaiki w pięknych kolorach, widzę piękno natury: las, morze, zachody słońca. Nawet nie umiejąc go nazwać, chłonę piękno.

2. Uczę się tolerancji.

Zauważam, że świat dookoła jest inny. Ludzie mówią innym językiem, mają inny kolor skóry, jeżdżą innymi autami, czasem saniami lub konno, mają inne domy, inne ubrania. Widzę, że są inni. Ale... uśmiechają się tak samo.

3. Zaczynam z Tobą rozmawiać o wielu rzeczach.

Gdy wychodzę z przedszkola, często jestem zmęczony. Opowiem Ci o jakiejś ważnej rzeczy,  ale wiele historii czeka na opowiedzenie. A przypominają się, gdy pojawia się jakiś nietypowy bodziec: wielka mewa na plaży przypomni o piosence o ptaku, okna z kolorowymi ramami, przypomni mi, że mam podobne klocki w przedszkolu, kupno przydługiej sukienki przypomni, że jedna dziewczynka to czasem przychodzi do przedszkola w długich sukienkach. I o tym wszystkim chętnie Ci opowiem.

4. Uczę się i zapamiętuję.

Ja wiem, że Tobie wydaje się, że jestem malutki i i tak nic nie zapamiętam. Zwykle nie potrafię powiedzieć, w jakim kraju byliśmy ostatnio czy co robiliśmy we Włoszech. Ale te wspomnienia zapisują się na kartach przeżyć, a potem wracają. Czasem tylko coś mi się kojarzy i próbuję sobie usilnie przypomnieć, czasem po pół roku się ucieszę, że może znowu będę spać na łóżku piętrowym, a czasem po roku zapytam, kiedy znowu popłyniemy promem. A "dziękuję" po portugalsku i to, że "dupa" po rumuńsku znaczy "obok" zapamiętam już chyba na całe życie.

5. Jesteśmy razem.

Gdy odchodzi Ci praca, sprzątanie i gotowanie, mamy dużo więcej czasu dla siebie. Ty też jesteś bardziej wypoczęta, mniej rozdrażniona, chętna do wspólnej eksploracji, więcej się do mnie uśmiechasz. Lubię, gdy razem spędzamy czas. Cieszę się, że pokazujesz mi, jak fajnie aktywnie spędzać czas.

0 komentarze

Prześlij komentarz