Prezenty na chrzciny (moje propozycje)

czwartek, 8 października 2015
Prezent na chrzciny to wbrew pozorom nie taka prosta sprawa. Jest on oczywiście dla dziecka, ale kupując go staramy się też zaspokoić niektóre oczekiwania/potrzeby rodziców. A zarówno rodzice jak i obdarowujący dzielą się na dwie grupy:
1) lubiący prezenty funkcjonalne, dla których np. srebrna grzechotka z grawerem czy smoczek na pierwszy ząbek to zbędny bibelot i kurzołapka,
2) ceniący pamiątki, dla których np. drogi fotelik samochodowy jest niesatysfakcjonującym prezentem, bo po roku-dwóch się go odsprzeda albo odda komuś z rodziny i nic z tego dziecku nie pozostanie.

Ja w sumie nie mam pojęcia, co dostałam na chrzest, może większość z tych rzeczy zostało wyrzuconych, a może nikt mi potem nie powiedział, że akurat ta lala czy miś były prezentem od danej osoby i z danej okazji, ale za to pamiętam, od kogo na komunię dostałam Biblię, łańcuszek, drugi łańcuszek, wisiorek, medalik i standardowy zegarek o złotej kopercie na białym pasku. Doskonale też pamiętam, że w kopertach znalazłam jakieś 165 albo 185 zł i za prawie połowę z nich mama kupiła mi pierwsze w życiu niebieskie dżinsowe spodnie i katanę - nie dziecięce na gumce ale klasyczne dorosłe modele.

Moja opinia taka, że prezent od najbliższych, czyli chrzestnych, dziadków i pradziadków powinien być choć troszkę pamiątkowy. Jak chcesz dać pieniądze, to może kup chociaż do tego Biblię obrazkową dla najmłodszych. Jak nie lubisz "dupereli", może zamiast funkcjonalnej ale zwykłej zabawki, którą jednak się kiedyś wyrzuci/odda, zamów dziecku profesjonalną sesję fotograficzną - kiedyś rodzice pokażą mu zrobiony po niej album i powiedzą, że właśnie dzięki Tobie ma takie piękne zdjęcia. Oczywiście nie odradzam całkowicie kupowania zabawek. Są takie misie i lale, które potrafią stać się "tym jedynym" i "tą jedyną" na kilka dobrych lat i które niektórzy trzymają przez wiele kolejnych lat w pudełku z pamiątkami gdzieś na strychu.

Ja bardzo chciałam kupić Mani obrazek z Aniołem Stróżem, ale nic mi się nie podobało - gmerałam i gmerałam w Internecie i albo były to tanie obrazki typu pocztówki naklejone na deskę, albo namalowane farbkami,ale jakoś tak z małym artyzmem. Wspomniałam o tym chrzestnemu i przyniósł Mani z okazji chrztu piękną mozaikę, która mogłaby być prezentem i dla dorosłego i dla dziecka i w pełni zaspokaja mój zmysł estetyki - mam nadzieję, że kiedyś spodoba się Mani.

Poniżej lista potencjalnych prezentów (i tym pamiątkowych i tych przydatnych):

- ryngraf z Aniołem Stróżem, np. taki (źródło: www.skapiec.pl):


- kolorowy obrazek Anioła Stróża albo "Bozi" - w poszukiwaniach trafiłam m.in. tu i gdyby chrzestny nie kupił obrazka pewnie wybrałabym jakiegoś Anioła, ale raczej z oferty dla dorosłych, np. takiego, jak poniższy:


- srebrna/gliniana figurka Anioła,
- srebrny smoczek lub grzechotka z datą i godziną narodzin/chrztu i miejscem na pierwszy ząbek,
- złoty lub srebrny łańcuszek,
- złoty lub srebrny medalik,
- dla dziewczynki kolczyki - klasyczne sztyfty z cyrkoniami albo dziecięce emaliowane, np. z Apartu (model 38-0019, źródło: www.apart.pl):

- ew. dl dziewczynki bransoletka - mi bardzo podoba się poniższa z Apartu (model AP40-0015, źródło: www.apart.pl) - ma nawet blaszkę na grawer, dwie długości zapięcia, jest słodka, urocza, ale fakt, że łatwo ją zerwać, więc nie do końca praktyczna, raczej na "wielkie wyjścia":

- Biblia np. "Biblia w obrazkach dla najmłodszych", taka, jaką mieliśmy sami w dzieciństwie albo nowoczesna "Minibiblia w obrazkach" autorstwa Soledada Bravi (źródło: www.wydawnictwodwiesiostry.pl), 


- pierwsze metalowe sztućce, np. Gerlach Psotki w kilku wersjach motywu przewodniego (Misie, Rycerze, Piraci, Wróżki, do kompletu można dokupić też talerze i kubek, źródło: www.marikon.pl):

- pozytywka (może być z grawerem),
- sesja fotograficzna,
- kurs pływania dla niemowląt,
- forma do odlewu stopy i rączki,
- krzesełko do karmienia,
- karuzela nad łóżeczko dla mniejszego dziecka,
- kocyk + poduszka dla mniejszego dziecka (może być z haftem np. imię + data urodzenia),
- mata edukacyjna z pałąkami dla mniejszego dziecka,
- album typu pierwszy rok z życia dziecka dla mniejszego dziecka.

PS. Powyższe zdjęcia i linki przedstawiają rzeczy, które mi się spodobały. Nie ma tu żadnej kryptoreklamy ;)

0 komentarze

Prześlij komentarz